Funderar

Sitter här i min lägenhet & lyssnar på Lene Marlin,
funderar på allt möjligt, jag förstår inte vad jag har
gjort personalen här på friaborg?
dom eller ja vissa e så otrevliga mot mej,
klagar å har sej, vad har jag gjort?
jag vet inte? Blir bara så lessen för jag vet ej vad felet är?
Känner mej så ensam liten o rädd,
har liksom ingen vid min sida direkt,
vem ska jag vända mej till? vad ska jag göra?
känns bara så tungt inom mej, jag vill bara gråta,
det sitter i halsen o i mitt hjärta, men ingen tycks förstå det.
varför e jag så sårad? varför har jag såhär jävla ont?
jag hittar inte mej själv, jag vet ej vart jag har mej själv :/
jag vet heller inte vart jag har personalen?
efter avdelning 12 så skulle ju personalen hjälpa mej mera
å ställa upp å så men så blev det ju inte, precis som jag sa till läkaren.
fast jag e ju vuxen så jag ska ju klara mej själv,
men det e inte så lätt, efter 11år på olika behandlingshem så e man
ganska så beroende av personalen, jag e det i alla fall.
jag vet inte hur jag skulle klara mej utan att de fanns?
jag e bara så rädd. jag vill att det ska försvinna,
jag vill kunna vara normal, som andra människor.
jag vill kunna göra saker utan att behöva vara så rädd.
göra saker själv utan personal, men jag klarar inte det just nu,
jag behöver någon. det gör ont.
det försvinner inte. men jag försvinner in i min lägenhet,
mörkt, nerdraget överallt å här jag ensam sitter å lyssnar på
min musik o har en massa tankar. Hmm, jaja.

image76Ont...så ont...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0